Risør kommune er nede for telling

En brudt sjøkabel fra Telenor er synderen.

DEL

Problemene begynte onsdag denne uken, da Risør kommunes sentralbord samt alle direktenummere til de ansatte gikk ned for telling.

På Facebook-sidene til kommunen la de ut en håpefull melding om at problemene skulle være passé klokken 16, onsdag ettermiddag, men slik ble det ikke.

- Vi har fremdeles ikke noe endelig tidspunkt for når ting kommer opp igjen, forteller Anne-Bjørg R. Eriksen på sentralbordet til kommunen.

Hun forteller at mange er fortvilet over å ikke komme igjennom på linjene, men oppfordrer folk å enten ta kontakt med de ansatte direkte via mobil, eller sende mail.

Brudd på sjøkabel

Problemet ligger godt utenfor kommunens domene.

En sjøkabel på Tvedestrandssiden skal være synderen. Det bekrefter Telenor.

- Det er skjøting av en sjøkabel som gjør at dette kompliseres og tar tid. Det er også grunnen til at vi ikke fikk fikset dette i går da vi er avhengig av dagslys, forteller Anders Krokan hos Telenors pressesenter.

Krokan sier selskapet estimerer at nettet skal komme tilbake i løpet av torsdagen, men sier samtidig at de ikke kan gi noen garantier for dette.

I tillegg til at alle linjene til Risør kommune er nede.

- På Gjeving er det rundt 160 bredbåndsabonnenter som også er rammet av bruddet, i tillegg er det i underkant av 80 på Lyngør, forteller Krokan.

Artikkeltags